
BMW stosowało bardzo zróżnicowane systemy nagłośnienia w modelach E39 oraz E53.
Zależnie od konfiguracji fabrycznej wymiana radia może stwarzać komplikacje.
Zasadniczo są trzy możliwości:
- Radio oryginalne ma gniazdo Fakra 40 pin lub BMW 17 Pin – nie potrzebujesz nic prócz tego co dostajesz w zestawie z radiem android. Po prostu wymieniasz radio i cieszysz się nowym sprzętem,
- Radio oryginalne jest podpięte 2 wtykami – jeden niebieski drugi biały,
- Oznacza to iż wzmacniacz oraz tuner znajdują się z tyłu samochodu, w lewym tylnym nadkolu lub w okolicy koła zapasowego. W celu uruchomienia radia w takim aucie potrzebny jest specjalny kabel łączący radio w kokpicie z podzespołami z tyłu samochodu,
- Radio oryginalne ma cyfrowy procesor dźwięku DSP lub niektóre typy bardziej zaawansowanych wzmacniaczy HK. W tych przypadkach reguła 2 obowiązuje czyli jeśli nie ma fakry z przodu to również potrzebujesz kabla. Jednak dźwięku nadal może nie być. Rozwiązaniem jest zakup drogiego intefejsu oszukującego wzmacniacz DSP lub zakup oprogramowania I-BUS na stronie niemieckiego producenta. Jest to program, który rozwiązuje problem z dźwiękiem ale także znacznie rozszerza możliwości radia android. Na przykład umożliwia ustawienie webasto, zegara, pokazuje zużycia paliwa itd.